Een vernieuwde website

De website is vernieuwd en bijgewerkt tot en met vandaag, en gemaakt met de software van WordPress. Een nieuwe indeling met logo, menu en pagina’s met zijbalk waarop inloggen, nieuws en/of verwijzingen staan naar de meest voorkomende informatie. Wel zo makkelijk alles bijéén. Om in te loggen met uw persoonlijke login-gegevens als lid en daarmee de pagina en berichten voor Leden in te zien. Daarmee is de oude pagina 2 “Nieuws en Informatie” vervallen.

Op de nieuwe pagina 2 staat de “Over ons / Contact” informatie, en op de nieuwe pagina 3 is na inloggen als lid de “Leden” informatie beschikbaar.

Het inlogscherm op de zijbalk

Inloggen, registreren en wachtwoord vergeten.

Vanaf de linker zijbalk in een klein inlog-gedeelte kan worden ingelogd met gebruikersnaam (e-mail adres mag ook) en wachtwoord. Hierbij blijft men op de pagina waar je op dat moment bent, de kortste weg dus. Gebruikersnaam is uw chaletnummer en het wachtwoord is het 1e gedeelte van uw e-mail adres (bijv. voor het e-mail adres janjanssens@voorbeeld.nl is het wachtwoord janjanssens ). dat wachtwoord hebben we gemakshalve voor u ingevuld, maar op de ledenpagina is de mogelijkheid om uw gegevens aan te passen, waaronder het wachtwoord. En dat raden we u ten zeerste aan om dat wachtwoord aan te passen.

Bij het inlogscherm staat “Wachtwoord vergeten?”. Daarop geklikt komt een apart “Wachtwoord vergeten?” scherm; daar de gebruikersnaam (e-mail adres mag ook) ingevuld voor het ontvangen van een e-mail met een “Klik op de volgende link om je wachtwoord te herstellen”. Daarop geklikt, een nieuw scherm “Wachtwoord vergeten?”, even nadenken wat het nieuwe wachtwoord moet worden, intikken en voila! Lijkt omslachtig, maar het wijst de weg (bijna) vanzelf.

Eerst zal door de beheerder éénmalig de toegang van alle leden voor de website geregistreerd moeten worden. Hierbij wordt een gebruikersnaam (chaletnummer) en het e-mailadres (beide moeten uniek zijn) met een wachtwoord gebruikt. Dit moet de beheerder dus doen voor alle leden bij de opstart en daarna voor nieuwe leden. Wachtwoord is persoonlijk en kan gewijzigd worden (en liever wel) middels de eigen gegevens op de ledenpagina of “wachtwoord vergeten?”, zie hiervoor.

Tenslotte: het inloggen kan worden overgeslagen om direct naar de website te gaan, maar de pagina en/of berichten voor de leden kunnen dan niet worden ingezien. En uitloggen kan vanaf de zijbalk (er staat dan uitloggen i.p.v. het inloggedeelte), maar is niet noodzakelijk. Uitloggen gebeurt automatisch als de webbrowser (Safari, Google Chrome etc.) wordt afgesloten.

nb. er is ook een pagina 4 voor het Bestuur, en die is uiteraard alleen voorbehouden aan het bestuur; die is overigens alleen te zien als daarvoor ingelogd is.

Nieuw is de “Blog” op pagina 5. Hier worden berichten op gezet door de secretaris of de beheerder van de website met de categorien Algemeen, Leden of Bestuur. Het lezen van en/of reageren op deze berichten is afhankelijk van de categorie (Leden en Bestuur), waarvoor inloggen noodzakelijk is (idem als bij de “Leden” pagina). Op berichten kan gereageerd worden, afhankelijk of dat wenselijk is of niet.
Op reacties zelf kan ook worden gereageerd, maar al deze reacties moeten gemodereerd worden door de beheerder, m.a.w. je ziet deze reacties niet onmiddellijk, maar pas na goedkeuring van diegene die het het bericht erop gezet heeft. Reacties die niet ter zake doen, zullen waarschijnlijk worden verwijderd.
Om het bericht met de reacties in zijn geheel te zien klikt men op de titel van het bericht; dan kan ook gereageerd worden. Met een klik op het menu item “Blog” komt men weer terug bij de gehele Blog pagina.

De pagina “Blog” is als proef toegevoegd om te bezien of dit wat toevoegd aan de website ……

Plaats een reactie